Jak na prodej bytu s hypotékou?

Prodej bytu s hypotékou se může na první pohled zdát komplikovaný, nicméně po prozkoumání možností zjistíte, že celý proces nemusí být až tak složitý.

Prvním krokem při prodeji bytu s hypotékou by mělo být zjištění aktuálního stavu vašeho úvěru. Měli byste se u své banky informovat o tom, kolik vám zbývá splatit, jak je to případně s předčasným splacením hypotečního úvěru nebo zda existuje možnost převodu hypotéky. Na základě obdržených informací si stanovíte strategii prodeje.

Jaké jsou možnosti prodeje bytu s hypotékou?

Jednou z možností je předčasné splacení hypotéky - to můžete provést, pokud máte dostatek finančních prostředků. V případě, že má kupující zájem pokračovat ve splácení vaší hypotéky, můžete se domluvit na převodu úvěru. To samozřejmě podléhá schválení banky, která si ověří, zda je potenciálně nový majitel nemovitosti schopen úvěr bez problémů splácet.

Asi nejkomplikovanější variantou je uhrazení stávající hypotéky pomocí nového hypotečního úvěru kupujícího. Ten si v tomto případě musí požádat o novou hypotéku, třeba i u jiné banky, následně převede prodávajícímu peníze za nemovitost a ten s těmito financemi uhradí zbývající část hypotéky. Pro hledání nového hypotečního úvěru může prodávající využít i nezávislý internetový srovnávač, například hypoteční kalkulačku na Ušetřeno.cz, a najít si tak pro sebe ty nejvýhodnější podmínky.

Transparentnost a rady odborníků nejsou na škodu

Důležitou roli v celém procesu hraje transparentní komunikace. O tom, že je byt zatížen hypotékou, byste měli zájemce o nemovitost informovat co nejdříve. Zároveň byste měli případnému kupujícímu být schopni nabídnout možnosti řešení a s bankou i kupujícím dohodnout určitý časový rámec, aby nedocházelo ke zbytečným průtahům.

Není na škodu mít připravenou veškerou dokumentaci jak k nemovitosti, tak k hypotéce. Za zvážení stojí i využití služeb realitní kanceláře či dalších specialistů, kteří vám můžou být v řadě věcí nápomocni.

Zdroj obrázka: JD8 / stock.adobe.com

Autor článku

Futurino s.r.o.

O autorovi

V súčasnosti sa špecializujeme primárne na tri základné služby: SEO, linkbuilding & PR a vytváranie a správu PPC kampaní. Ako spoločnosť sa sústredíme na inovatívne riešenia založené na dôkladnej webovej analytike. Pomáhame najmä malým a stredným podnikom naštartovať ich rast a zefektívniť ich výkonnostné kampane, zlepšiť pokrytie a viditeľnosť vo vyhľadávačoch a tvoriť linkbuildingové stratégie ako komplexné súčasť online marketingu.

  • Byty
  • Domy
  • Rekreační objekty
  • Komerční nemovitosti
  • Pozemky
  • Ostatní
  • Zahraniční

Upřesnit

Cena a plocha

m2
m2
m2
m2

... nebo vyberte celý kraj či okres

Lokalita

Vlastnictví

Konstrukce

Typ budovy

Vybavení

Charakteristika

IS sítě

Umístění v obci

 

Už chcete odejít? Připravte si poptávku a nic nezmeškejte

Vytvořit poptávku
TOPlist